Update 146 | Loyaliteit: Wat je zaait komt tot groei

Het eerste kwartaal van 2024 ligt alweer achter ons. Terwijl de lente eindelijk voor een zonnetje zorgt en alles weer gaat groeien en tot bloei komt, is het ook weer tijd eens naar wat cijfers te kijken.

Een aantal weken geleden stelden we de tienduizendste bankgarantie die via HDN bij ons is aangevraagd. Voor ons een mooie mijlpaal. Duiken we in de aantallen van diezelfde HDN aanvragen, dan zien we een stijging. In het eerste kwartaal van 2024 kwam 16,1% van de bankgarantieaanvragen via HDN bij ons binnen. Dat is ten opzichte van het eerste kwartaal van 2023 een groei van 40%. 

Het totaal aantal gestelde bankgaranties in het eerste kwartaal van 2024 laat een groei van 10,5% zien ten opzichte van het eerste kwartaal van 2023. Vooral in de maanden januari en februari van dit jaar zijn er aanzienlijk meer bankgaranties gesteld dan in diezelfde maanden van het jaar ervoor.

Tenslotte kijken we nog naar de verzekering op de bankgarantie. 29,6% van de bankgaranties wordt in het eerste kwartaal met verzekering afgesloten. Dit is een groei van 5% ten opzichte van de groei die we over heel 2023 maakten.

 

Loyaliteit
Allemaal prima cijfers natuurlijk, maar een goede dienstverlening en een prettige samenwerking zijn noodzakelijk om tot deze mooie resultaten te komen. Wij geloven dan ook in het leveren van optimale service op het juiste moment en wederzijdse loyaliteit. Die loyaliteit mag extra gewaardeerd worden.

Loyaliteit belonen wij met speciale arrangementen voor het kleine en middelgrote advieskantoor. Zo is er onder andere een jaarlijkse marketingvergoeding. Voor de grotere advieskantoren is het NWB Plus arrangement bedoeld. Bovendien bestaan er verschillende arrangementen met serviceproviders en geldverstrekkers waar advieskantoren ook gebruik van kunnen maken.

Vraag naar de mogelijkheden en spreek wensen naar elkaar uit, ook dat is loyaliteit!

 

Woensdag 17 april zijn wij aanwezig op het SEH congres. Een mooie gelegenheid om het gesprek met elkaar aan te gaan. Zien we jou daar?

 

Verbeterde BankGarantieZeker
Vorige maand lieten we je al weten dat wij met een aanzienlijke verbetering komen op onze BankGarantieZeker-propositie.

Nationale Waarborg is van mening dat bieden zonder voorbehoud niet wenselijk is, echter in de huidige woningmarkt is het bieden zonder voorbehoud onontkoombaar om een kans te maken bij de verkopende partij. Dit geldt zeker voor starters op de woningmarkt. Daarom faciliteren we het bieden zonder voorbehoud via het BankGarantieZeker-certificaat. Aan het verkrijgen van dit certificaat zijn voor het intermediairkantoor en de aanvrager(s) voorwaarden verbonden.

Met het BankGarantieZeker-certificaat van Nationale Waarborg krijgt de potentiële koper de mogelijkheid te bieden, op beoogd particulier onroerend goed voor eigen bewoning, zonder financieel voorbehoud.

De vernieuwde BankGarantieZeker-propositie rollen we gefaseerd uit. Ben je geïnteresseerd de biedgarantie aan starters op de woningmarkt aan te bieden via de verbeterende BankGarantieZeker? Meld je alvast aan via sales@nationalewaarborg.nl, ook voor meer informatie kun je op dit e-mailadres terecht.

 

Customer Effort Score voor Marjolijn
Vorig jaar mei startten we met onze digitale collega Marjolijn die de klant begeleidt bij het ondertekenen van de bankgarantie. In de periode dat we met haar werken heeft zij 66.322 klanten geholpen. Maar liefst 95% van de ondertekenaars heeft de moeite genomen de vraag te beantwoorden over hoe zij het proces van de ondertekening hebben ervaren. De gemiddelde Customer Effort Score die Marjolijn hiervoor heeft mogen ontvangen is 1,17 op een schaal van 1 tot 5 (waarbij 1 erg gemakkelijk is en 5 erg moeilijk).

 

Upgrade portaal NWB Online
Binnen zeer korte termijn gaan we over naar een vernieuwde versie van ons NWB Online portaal. De grootste verandering in het portaal zit vooral in de achterkant en daardoor ga je weinig van deze verandering merken. Wat wel veranderd, is dat het portaal er frisser uitziet naast wat kleine wijzigingen op de hoofdpagina. Echter allemaal net zo eenvoudig en snel als je van ons gewend bent.

Een verbetering waar wij blij mee zijn, is dat het vernieuwde portaal responsive is gemaakt, waardoor het geschikt is voor gebruik op mobiele apparaten. Dus ben je onderweg, maar je moet een aanvraag indienen of er is een correctie, dan kan dit gemakkelijk via je mobiel.

 

Wist je dat ... je in ons NWB Online portaal kunt zien hoeveel bankgaranties door jou zijn aangevraagd en hoe zich dat verhoudt tot het voorgaande jaar? In het hoofdmenu vind je een oranje knop: Rapportage.